2012年8月1日水曜日

Gackieさんからお便りをいただきました。

6月25日、26日と二日間に渡って日本舞踊体験をされたGackieよりメールと写真をいただきました。 
彼女はアメリカに住む歯科医。おどりが大好きだということで、3ヶ月も前から予約のメールをいただき、二日間も来られるという熱心さ。
熱意とセンスのよさに引き込まれて、何とか「祇園小唄」の全曲を教えてしまいたいと思い、写真を撮るのをすっかり忘れてしまっていました。
私も根っからのおどり好きなので、仲間に出会った喜びから夢中になっていたのでしょう。この体験事業の楽しみはまさしくこんなところにあります。

以下、Gackieさんからのメールです。

There were so many aspects about Nihon-buyo that moved me - from the deep symbolism to the beautiful form. I can't stop telling my friends about how incredible it was to be taught by such a renown teacher! Not to mention, seeing myself in a kimono and attempting to embody the incredible culture, mentality, and expression of a Japanese dancer. 

It was truly a trip of a lifetime and I am very grateful to you for mediating such an eye-opening dance experience.

 



 

Gackieさん、ありがとうございました!!

 


 

 




0 件のコメント: