2018年11月29日木曜日

リトアニアから来室されました。

秋晴れの11月14日、リトアニアより沢山のお客さまがお越しになり茶道体験をされました。
日本文化に興味をお持ちのようで、お茶を点てたり、畳に正座したりして日本の暮らしを体験されました。商工会議所も訪問されたとか。経済活動にも関心がおありのようでした。とても明るい皆さんで、帰りは私達の顔が見えなくなるまで手を振って別れを惜しんで下さいました。
On November 14, it was a perfect autumn day. We welcomed so many guests from Lithuania, coming all the way to our tea room. They seemed to enjoy the beautiful Wagashi in the shape of autumn mountain with colored leaves of trees and tasting Maccha.
After experiencing tea ceremony, they moved to our Japanese room to actually kneel on tatami mat and then had a fun time in taking pictures each other.
They told they were going to pay a courtecy visit Chamber of Commerce and Industry of Kyoto. We greatly thanked them for waving again and agin when they left Kyoto Culture Center.


0 件のコメント: